Vargas Llosa är glad idag



Det blev Mario Vargas Llosa som fick Nobelpriset. En väldigt otippad nobelpristagare, tycker nog de flesta. Jag har sett flera häpna bland mina facebook-vänner och i min twitter-feed. De skriver saker i stil med: Åh, äntligen någon man faktiskt har LÄST. Själv har jag inte läst något av Vargas Llosa men har Den stygga flickans rackartyg på pocket i bokhyllorna. Dessutom pratade min lärare mycket om honom när jag i littvet B-kursen gick fördjupningskursen Magisk realism, så jag är verkligen mer nyfiken på årets nobelpristagare än jag varit på länge. Lite läskigt också att jag och en vän till mig pratade om honom i förrgår när vi satt på en buss på kvällen. Hon rekommenderade mig att läsa något av honom.

Har ni läst något av den lycklige?

Kommentarer
Postat av: Sandra - I Min Rosa Bubbla

Kikar in.. Vad ska du göra i helgen då? :)

Postat av: Lucas

Godmorgon! Vad händer? :P

2010-10-08 @ 09:32:32
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Rödluvan

Jag har faktiskt läst Bockfesten en gång för många många år sedan. Jag gick igenom någon slags fas där jag läste massor av litteratur om olika diktatorer, men jag kommer faktiskt inte ihåg speciellt mycket av den. Kanske ska ta och läsa om den, om jag kan hitta den:P

2010-10-08 @ 16:21:33
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Sandra & Lucas: Hej hej! Händer inte så mkt annat än jobb och sådant. :)



Rödluvan: Åh, litteratur om diktatorer låter intressant. Läste du fler bra böcker i ämnet? Jag skrev faktiskt en roman förra året som heter Snö och revolutionen, och som handlar om en diktator och hans liv. Såhär i efterhand är jag väl inte lika nöjd som jag var då men säg till om du vill läsa den så kan jag skicka ett ex. ;)

2010-10-13 @ 10:55:43
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback