Bokig önskelista

För att lyckas lite bättre med köpstoppet, så har jag nu gjort en önskelista. Varje gång jag hittar en bok som skapar lite dregel i mungipan så skriver jag in den på önskelistan. På så sätt blir det lättare att avstå från att klicka hem onödigheter. För brist på böcker att läsa har jag inte om man säger så. Här kan ni kolla in den direkt. Den kommer hela tiden finnas i högermenyn också. Ifall någon känner för att köpa en bok till mig, så är det alltså där ni ska leta.

För övrigt har jag läst en hel del i helgen och ska nu sätta mig i soffhörnet och fortsätta med Strindbergs Inferno, som hittills är helt omöjlig att släppa ur sikte. Vad läser ni i helgen?

Kommentarer
Postat av: Josefina

Ljuvligt med Inferno, jag har precis öppnat Vad jag pratar om när jag pratar om löpning, herr Murakami kan då uttrycka sig och det känns som boken läser sig själv.

Postat av: bokstödet

Många intressanta böcker på din önskelista i en välding blandning. Jag har själv Julio Cortazar Hoppa hage på min önskelista. Jag har haft den på min önskelista väldigt väldigt länge och aldrig lyckas ta mig tid att läsa den. När du har läst din får du berätta vad du tyckte. I helgen har jag läst Therese Bohman Den drunknade. Jag har några sidor kvar men den är jättebra!! Ha en fortsatt skön läshelg.

2010-09-12 @ 14:14:50
Postat av: sanna

i helgen läser jag 'jakt säsong' av mats strandberg.

2010-09-12 @ 16:29:28
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Önskelista är ju väldigt bra också för att hålla reda på alla de där böckerna som man vill ha. Lätt hänt annars att man glömmer bort författarnamnet eller titeln när det väl är dags att köpa böcker...

2010-09-12 @ 17:53:45
URL: http://bokstavlarna.se
Postat av: Tekoppen

Inferno är speciell. Jag läser just ingenting i helgen faktiskt. Önskelista låter som en attans bra idé! Mitt bokköpstopp där idén var att jag bara fick köpa loppisböcker har resulterat i att jag har väldigt många böcker, för de är ju så billiga jämförelsevis... nu vet jag knappt vart de ska ta vägen allihop, sån kris är det. Så köpstopp bör vara väl genomtänkta :)

2010-09-12 @ 19:19:06
URL: http://www.omvardande.blogspot.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Josefina: Ja, inferno verkar verkligen ljuvlig. Vad jag pratar om när jag pratar om löpning är faktiskt den enda Murakami-boken jag nog aldrig kommer vilja läsa. Men så är jag också helt ointresserad av sport och löpning och allt vad det innebär, så det är kanske inte så konstigt. :) Verkar den bra då?



bokstödet: Jag ska absolut komma med feedback när jga har läst Hoppa hage men det kan nog dröja eftersom jag redan har över hundra olästa böcker hemma och ska försöka chilla med bokinköpen framöver. ;)



sanna: är den bra? den har jag varit nyfiken på!



Anna S: Ja, i sanningens namn så brukar jag ha en milslång önskelista i min kalender. Men det var bra att föra in den på datorn för då försvann några böcker som jag faktiskt egentligen inte är så sugen på att läsa.



Tekoppen: Ja, köpstopp ska man nog ha tänkt igenom litegrann. Detta är typ mitt första köpstopp och lägenheten bokstavligen svämmar över av böcker så det var på tiden för min del! :)

2010-09-13 @ 07:40:18
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback