De här böckerna ska jag frossa i ikväll

Idag åker jag iväg för ett ynka dygn på landet. Självklart packar jag med mig mängder av böcker. Lite skolrelaterat, lite recensionsexemplar. Jag lär inte sitta sysslolös direkt.
En bok som heter Min vänskap med Jesus Kristus och som jag hoppas INTE handlar om någons frälsning. Alice i Underlandet, Anne på Grönkulla och Pippi Långstrump till kursen i barn- och ungdomslitteratur som jag läser nu. Och så en väldigt lovande poesi/bilder/blandat-bok som jag redan är förtjust i innan jag läst den.

Vad läser ni i helgen?

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie (OOOF bok)

Jag ska just till att inhandla Alice i Underlandet. Jag läste den för tusen år sedan, men det är dags att läsa om. Inte minst för att den är så tydligt visuell, utnyttjar att den är just en bok om jag inte minns fel. Jag tänker på att när de talar tystare blir bokstäverna mindre och liknande. God läsning önskar jag dig!

2011-04-18 @ 07:39:47
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Ann-Sofie: Nja, det visuella kanske inte var med i min utgåva eller så läste jag den för snabbt för att uppfatta det (vilket ju vore fasansfullt)... Jag tyckte boken var okej men inte så magiskt som jag hade trott faktiskt!


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback