Påskläsning EN MASSE (Martinson, Fogelström, Lagerlöf, Orwell mfl)

Idag åker jag & min kärlek till landet och ska vara där hela påsken. Utan internet (förutom nödkolla mailen i mobilen förstås) och med massa lugn och ro. Jag kan knappt bärga mig, så glad är jag över detta lugn. Och självklart är det som huvudsakligen snurrar runt i mitt huvud vad som ska läsas. Resten slänger jag ner i väskan ca fem minuter innan det är dags att rusa iväg. Så brukar det åtminstone bli.

Jag ska hinna läsa lite sekundärlitteratur till skolan där på landet och har sett till att ladda ner alla pdf:er jag behöver, men det tänker jag inte stressa med utan läsa pö om pö. Däremot har jag med mig en enorm mängd böcker. Det väger inte så himla mycket att släpa och jag vill ha mycket att välja på. Jag tror verkligen inte jag kommer hinna läsa allt, men det är kul att plocka fram det man känner för. Jag har tänkt mycket på att ta med sådant jag verkligen VILL läsa och mycket favoritförfattare. Sedan är två barnböcker med till kursen jag läser nu (Robinson Crusoe och Huckleberry Finn är inte direkt böcker jag frivilligt skulle ha valt att läsa, faktiskt). Så, här är högen:


Ivan Agueli av Torbjörn Säfve, Café Utposten av Per Anders Fogelström, En herrgårdssägen av Selma Lagerlöf, Robinson Crusoe, Huckleberry Finns äventyr, Bebådelsen av Maria Negroni, Yarden av Kristian Lundberg, Mor gifter sig av Moa Martinson, Sputnikälskling av Haruki Murakami, Barnabok av Lars Gyllenstam och Nere för räkning i Paris och London av George Orwell.

Jag tippar på att jag hinner läsa kanske fyra av alla de här böckerna. Men det är värt släpandet tycker jag, ändå (okej, jag kanske plockar ut två eller tre böcker i sista minuten).

Jag har tidsinställt inlägg under hela helgen (bland annat kommer ett i Enligt O:s fina världsboksdagsinitiativ som jag ska vara med i) så den som är hemma över påsk kan alltid titta in här.

Vad läser ni i påsk?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag önskar att Yarden även hade funnits i min bokhög att välja ur under påsken.. Jag tror den är kanonbra! :)

Postat av: Böckerx3

Jag har 700 sidor kvar i Tornet och ska läsa en hemlig bok som avslöjas i mitt enligt O-stafettinlägg. Jag hoppas det blir mycket läst i dagarna fyra.

2011-04-21 @ 10:17:15
URL: http://bockerbockerbocker.blogspot.com
Postat av: Tekoppen

Mest litteratur till en kurs om Amalie Skram, men även diktsamlingar och annat gott :)

2011-04-21 @ 20:22:35
URL: http://tekoppenstankar.wordpress.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Linnea: Den var verkligen bra, ett inlägg om den kommer under veckan någon gång. :)



Böckerx3: Har precis påbörjat Tornet och herregud vad den är svår att komma in i, tycker du inte?



Tekoppen: Det låter härligt!

2011-04-25 @ 23:29:31
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback