Det kliar i bokbloggarfingrarna

Jag har liksom haft min blogg på hold eftersom jag har lite föränringar på gång, men det kommer dröja ett litet tag till så nu bloggar jag loss istället. Det blev ett låååångt bloggsommarlov men jag har läst mer än någonsin, så det finns en hel del böcker att tipsa om och andra att o-tipsa om. Så att säga. Förutom bloggfingrarna så har det också börjat klia i bokshoppingnerverna, men jag tänker faktiskt hålla mig borta från det. Lägenheten svämmar över av böcker som jag vill läsa och det känns onödigt att hamstra med fler, förutom i yttersta nödfall (jo, sådana kan uppstå. Tänk antikvariat).


Nu är jag dock först och främst nyfiken på vad ni har läst i sommar? Och hur har ni haft det?

Kommentarer
Postat av: Bokbabbel

Efter en dålig läsmånad i juni läste jag mycket (och tjocka böcker) i juli trots - eller kanske just för att? - jag inte har varit ledig. Snöade oväntat in mig på George R.R. Martin och har läst mycket på engelska överlag. Nu ser jag framemot hösten och förhoppningsvis några lysande böcker på svenska också!

Postat av: Anna (Bokstävlarna)

Jag har mest läst fånigt tjocka tegelstenar på engelska hela sommaren - och älskat det! :) Nu lär det dock bli lite fler svenska böcker, när höstutgivningen kommit igång igen.

2011-08-14 @ 16:47:00
URL: http://bokstavlarna.wordpress.com
Postat av: Olof!

Mest Lukas Moodysons dikter, som jag fick smak för efter Döden Och Jag! Annars väldigt blandat, bl a så efter att denna blogg "tipsat" om Sara Stridsberg så läste jag Darling River och Drömfakulteten som jag älskade båda två, fantastiska böcker, liknade ingenting jag läst förut!

2011-08-14 @ 23:40:06
Postat av: enligt O

Ser fram emot en uppvaknande blogg! Har läst massor i sommar, men nu händer inte mycket när jobbet dragit igång. Helt okej ändå.

2011-08-16 @ 20:54:19
URL: http://www.enligto.se
Postat av: Thomas E

På sommaren läser man de där tjocka, krävande böckerna man annars inte hinner med, som kräver engagemang och lite koncentration så man inte tappar bort sig, de där man kan bli sittande med i flera timmar åt gången utan att det gör nånting, strängt taget. De där som inte går ner i väskan eller portföljen, Som t ex Flickan från ingenstans av Justin Cronin, De välvilliga av Jonathan Litell, Under the Dome av Stephen King, för att bara nämna några. Och nu är det - som sista svensk vad det verkar - dags för mig att kasta mig över Shantaram...



http://thomaserikson.com/

2011-08-21 @ 11:45:16
URL: http://thomaserikson.com/
Postat av: johanna

jag har läst systrar i jeans böckerna.. (igen) lessnar aldrig på dom;o haha

2011-08-21 @ 12:34:38
URL: http://lizajhnajnsn.blogg.se/
Postat av: Fina Frun

Listan på sommarens lästa böcker kan göras låååång. Vilken gengre intresserar dig mest?

2011-08-25 @ 11:33:52
URL: http://blogg.amelia.se/finafrun
Postat av: Ebba

I allmänhet en ganska dålig boksommar. Jag hade stora ambitioner (typ hela 2666 och hundra andra böcker). Det slutade med Therese Raquin, 1984, Svalorna flyga högt och några till. Visst fick jag några nya favoriter, annars är jag föga imponerad över mig själv...

2011-08-26 @ 23:00:12

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback