Efterlyser Stridsbergs tvilling

Jo, jag har en fråga. Finns det överhuvudtaget någon författare som har ungefär samma sätt att skriva som Sara Stridsberg? Det är nämligen så att jag ju sedan länge har läst de tre romaner hon publicerat. Och i en intervju sade hon att det tar henne minst några år att skriva en roman (lägg sedan till tiden innan en bok blir utgiven), så jag misstänker att nästa dröjer ett tag.

Om du vet någon författare som använder ett påminnande språk/teman eller helt enkelt skriver lika bra böcker, så säg gärna till.

Kommentarer
Postat av: Böckerx3

Eller varför inte läsa lite kring hennes böcker? Läsa Lolita och SCUM manifest som Stridsberg ju har översatt till svenska...

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Böckerx3: Jag har redan läst dem bägge faktiskt! eller mer skummat manifestet & läst Lolita. Men annars var det väldigt bra tips. :)

2011-02-11 @ 19:37:40
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Frida

Unica Zürn och Lotta Lotass förmedlar samma typ av känsla genom språket, tycker jag. Mörk vår av den förra och Tredje flykthastigheten (som enligt mig har liknande tema som Happy Sally; besatthet, att nå försöka nå utanför vad som är mänsklig möjligt) av den senare.

2011-02-11 @ 19:56:00
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Frida: Åh, spännande. Lotass har jag läst och fastnade inte för till 100 % men Unica Z ska definitivt kollas upp. Tack för tipsen!

2011-02-18 @ 17:08:37
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback