En extremt försenad bokbloggsträff-rapport

Ni har säkert hunnit läsa om bokbloggsträffen överallt vid det här laget, men jag har faktiskt inte bloggat om den än. Vi var ett stort gäng bokbloggare som sågs på trevliga Restaurang Underbar på Drottninggatan i Stockholm och käkade libanesiskt.
Många var klädda i Converse, jag hade mina röda på mig efter att ha velat mellan lila, bruna, vita eller just röda. Det är något särskilt med bokbloggare och Converse, kan man konstatera.
Vi pratade om många olika saker, men det mesta hade på något sätt med böcker att göra. Jag menar, när man väl har chansen att vältra sig i bokprat så tackar man inte nej. Eller?
Det roliga är att bokbloggsträffen fick mig att upptäcka flera bokbloggar som jag faktiskt inte följt aktivt innan men som jag nu läser varje inlägg i.
Bokbabbel hade åkt hela långa vägen från Finland för att vara med. Roligt!
Jag tycker absolut att det här ska bli en årlig tradition för alla bokbloggare som har lust, och flera som jag satt i närheten av höll med mig. Jag prackade självklart på Min kamp på var och varannan människa, med mer eller mindre lyckat resultat.
Vi hann med bokbyte också. Jag ska erkänna att jag hade med mig böcker som jag inte ens har orkat läsa eller som jag inte tyckt om. Men andra blev gladare för dem, och det var ju viktigast. Nu har jag dock en STOR påse böcker hemma som jag vill bli av med, efter en rensning, och som nu skulle vara ännu populärare på träffen. Tyvärr orkar jag inte spara dem tills nästa gång, men om någon känner sig manad så går den att hämta på Kungsholmen (om det görs inom en snar framtid).
Jag bytte till mig tre tunnisar som jag blev väldigt nöjd med. Som sagt, det här måste göras om! Många av oss ses nog på Bokmässan i Göteborg men en årlig vårträff ska vi se till att det blir. Efter ungefär halva kvällen bytte jag fräckt nog plats för att hinna prata med (nästan) alla.

Kommentarer
Postat av: Bokbabbel

Bokbabbel hade tydligen kommit så långt ifrån att hon blev helt suddig :P

Åh, det var så kuuul!

Postat av: Henrik

Ser ut att ha varit väldigt trevligt :)

2011-11-09 @ 14:39:58
URL: http://raknaut.com/

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback