Konstpausen slutar på måndag

Som ni märker har bloggen en tillfällig paus. Det har mest med stress att göra, övermycket stress faktiskt. Dock kommer jag igång med bokbloggandet igen nästa vecka. Men de här böckerna packar jag med mig inför helgens vila (även om det mest ska skrivas hemtenta):

Döden & co av Lukas Moodysson
Drömhjärta av Cecilia Samartin
Mot ljuset av Elin Boardy
Efter honom syndafloden av Per Planhammar
Om månen alls syntes av Khashayar Naderehvandi (poesi)
Montaignes essayer del I-III (ämnet för min hemtenta och jo, essäer stavas så konstigt i de böckerna)

En rejäl skörd. Förhoppningsvis ska jag kunna ägna hela helgen åt hemtentan och läsning, enbart. Jag räknar inte med att hinna läsa ut alla böcker jag plockar med mig, men det är skönt att ha valmöjligheter. Mest kommer jag nog sitta nergrävd i sekundärtexter om Montaignes essäer, och det är intressant i sig.

Nästa vecka kommer jag tillbaka i bloggandet igen och tänkte tipsa om vad som kommer hända här under veckan som kommer:

* Fler snygga skrivböcker * Recension av Kate Moses Övervintring * Mina tankar kring Döden & co, Lukas Moodyssons roman * En text om vilka tidningar jag läser och varför * Ytterligare en pepp inför min poesiutmaning m.m. Men först alltså, totalt lugn och ro.

Vad ska ni läsa i helgen (om ni har hunnit fundera på det än)?

Kommentarer
Postat av: Tekoppen

Fortsätta med "Motståndets estetik"... Läser du idéhistoria eller littvet nu?

Postat av: amanda

Hoppas du börjar blogga ordentligt igen! :)

2011-03-13 @ 10:29:51
URL: http://hungergamesweden.blogg.se/
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Tekoppen: Littvet. :)



amanda: Jadå. :)

2011-03-19 @ 10:48:00
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback