Lästa böcker april 2011

De här böckerna läste jag under april månad:

Fånge i hundpalatset av Martina Haag
Min kamp av Karl-Ove Knausgård
De hemlösa av Yiyun Li
Alice i Underlandet av Lewis Carravoll
Min vänskap med Jesus Kristus av Lars Husum
Tomtebobarnen av Elsa Beskow
Anne på Grönkulla av L.M. Montgomery
Pippi Långstrump av Astrid Lindgren
En herrgårdssägen av Selma Lagerlöf
Yarden av Kristian Lundberg
Nere för räkning i Paris och London av George Orwell
Ögonblicksapparaten av Julie LaMendola

Och så håller jag just nu på med tegelstenen Tornet men har inte läst ut den så den får hamna på majs läslista sedan. Jag läste som synes en hel del i april! 11 böcker är nog rekord för mig på en och samma månad, även om det var en del tunnisar. Men som jag skrivit tidigare så sätter jag ingen prestige i att läsa många böcker utan tycker bara det är kul om jag fått mycket lästid.


Bäst i april: Jag läste otroligt många bra böcker under den här månaden. Min kamp, De hemlösa, En herrgårdssägen, Yarden och Nere för räkning i Paris och London tävlar alla om att ha varit bäst den här månaden.

Sämst i april: Jag är faktiskt inte direkt missnöjd med någon av dessa.

Aprils överraskning: Att Yarden artade sig och blev så bra och att Min kamp lyckades leva upp till sin megahype.

Aprils besvikelse: Att Alice i Underlandet var lite, lite tråkigare än jag väntat mig.

Förväntningar inför maj: Jag har inga direkta förväntningar, det kommer bli otroligt mycket i skolan och jag kommer nog inte hinna läsa så mycket "eget". Men det kan bli fina läsupplevelser ändå.

Kommentarer
Postat av: Tekoppen

Jag trodde det var Selma som skrev herrgårdssägnen? ;)

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Tekoppen. Tack för den korrigeringen, ändrade direkt.:D det blev lite mkt astrid & selma där för att min hjärna skulle hänga med tydligen..

2011-05-03 @ 09:50:56
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback