En fattig familjs hem tar bara fem minuter att riva av Pernilla Ahlsén

Ojojoj. Sjukt bra bok. ALLA människor i heela världen borde läsa den här boken. Den handlar om palestina-israelkonflikten (men innan du tänker "åh nej vad uttjatat", läs vidare). Jag var ärligt talat inte alls speciellt insatt i konflikten. Tittar aldrig på nyheterna nästan, och har liksom inte orkat. 

Här reser hon runt och träffar olika kvinnor, både palestinska och israeliska. Man får höra deras historier. En inblick i deras vardag och tankar. Boken består av kortare kapitel med olika kvinnors historier, nästan som noveller. Jag är hooked! Den berörde mig som satan.

Och tro inte att man måste vara jätteinsatt för att uppskatta boken, för så är det verkligen. Språket är fantastiskt och jag slukade den på några dagar.


Kommentarer
Postat av: Abelfride

Great site


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback