Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson

Vilken tur jag har med böcker nuförtiden! Jippie. Hihi.

Det är nog mest för att Daniela väljer vilka jag ska läsa. Hon är min lilla assistent. Varje gång vi lunchar hos mig (två gånger i rad nu) väljer hon ungefär 6 av de böcker jag inte har läst och lägger dem på hög. Så läser jag dem sedan i hennes utvalda ordning.
Det är jättehärligt och ett gott tips! fast då måste man ju förstås ha massssssaa olästa böcker i sina hyllor. Jag har nog fler än 200 så hon har ju en del att välja på!

Den här boken. Är. Helt. Jävla. Fantastisk.

Och Astrid... och smultronlandet... och vattnet... och gravarna på kyrkogården.. och nya zeeland.

Och språket!

Det här är en av de bästa böckerna jag någonsin har läst. En av de bästa någonsin.
Den berör, intresserar, engagerar. Dess handling är ganska banal. Gammal enstöring, ung på jakt efter lugn och ro. Bägge kvinnor. Som sakta finner varandra i detta lugn och blir nära vänner.
Sade jag att handlingen är banal? förlåt mig. Den är mästerlig i sin enkelhet. Det svåra är ju det enkla. Det är en saga så vacker att jag gråter och skrattar och hela mitt väsen exploderar.

Dessutom älskar jag författare som kan konsten att visa istället för bevisa i sitt språk. Det är då det känns.

Kommentarer
Postat av: Linda Olsson

det finns ingenting jag kan säga utan att... ja, överhuvudtaget ingenting jag kan säga. bara buga mig. eller niga. eller vad man ju gör. tack!

Postat av: Jessica

Ååh, nu är det min tur att tacka! vilken ära att du har läst min blogg. Hoppas på fler fantastiska böcker snart! det är inte ofta sådana mästerverk dyker upp!
/j.

2007-07-02 @ 21:45:12

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback