Räddaren i nöden av J.D Salinger

En ung kille har blivit utslängd från ännu en fancy pojkskola i usa. Han vill inte berätta det själv för föräldrarna och drar därför runt i NYC i väntan på att det ska bli onsdag och han kan komma hem då terminen egentligen slutar. Språket är enligt min mening lite svårtillgängligt och boken i sig relativt ointressant. Jag blir inte engagerad i killen, bryr mig inte riktigt om vad som händer med honom.-

Vid vissa tillfällen märker man att han verkligen har en skruv lös. Han fungerar inte ritkigt som andra människor och hyser ett äckel mot en hel rad typ av människor. Han är lite hatisk. Men mer än det är han ointressant, skulle jag vilja säga. Ursäkta de korta recensionerna nu men jag har läst så himla många böcker sedan jag uppdaterade sist, det är bara därför!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi fick läsa den här boken på engelskan i gymnasiet och jag tyckte den var frunktansvärt tråkig. Men det kan ju ha att göra med att påtvingade böcker (som dessutom är på engelska) kan vara lite tråkigt. Fast du verkar ju inte direkt heller gilla den!
Men är det så att han drar omkring i NY? Hade för mig en annan sak. Fast du kanske inte vill säga för mycket i recensionen? :)


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback