Amberville av Tim Davys

Orkar inte gå in på pr-jippot kring denna bok, för det känns redan så gjort i andra underbara bokbloggar. Kan väl nöja mig med att säga att jag tyckte det var allmän smart marknadsföring tills en purjolök levererades på posten (rutten, kan tilläggas). Usch!

Boken är bra faktiskt. Rolig idé att alla är mjukdjur men ändå i allra högsta grad människor. Eric Björn hamnar i ett dilemma där han måste hitta Dödslistan för att rädda sin käresta från den onde duvan. Amberville är staden de bor i. Rolig idé, som sagt, lättläst och ibland filosofisk bok. Tim davys är ett pseudonym för.. vem? återstår att se, kan tänkas, efter att hela serien (jo, fler böcker väntas) har fått sin beskärda del av uppmärksamheten. På bokhorornas blogg skrivs en del om detta. Onekligen smart pr-knep. Pseudonymer blir alltid upphypade. Med rätta!

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback