Mörkriket av Zvonimir Popovic

Huvudpersonen är i hemlandet för sin fars begravning, illa behandlad av sin bror som inte vill ha honom där. På tåget tillbaka till Sverige börjar han prata med en man. De pratar och på så vis rullas bägge deras livshistorier upp. Bra upplägg, tågkonversation gillar jag.
Hur huvudpersonen blev helt falskt anklagad för pedofili i sverige, pga en rad missförstånd. Socialen i Farsta. Kryssningar, ex-frun...
Och hans medresenär, uppfylld av sin dröm om en cykel. En svart blänkande cykel. Om hur deras möte får större konsekvenser än de anar.
Gillar den här boken. Eller alltså, den är helt okej åtminstone. Melankolisk. Ibland tappar jag koncentrationen, dunno why. Men okelidokeli är den.

Kommentarer
Postat av: Steinlouise

Good web with cool info. Thanks.


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback