Sekten av Peter Pohl

En liten flicka har vid en olyckshändelse fått glassplitter i ena ögat och riskerar att bli blind. Läkarna tycks inte veta vad som ska göras. Familjen får höra talas om en kvinna som kan heala bort denna typ av skador. I desperation kontaktar de henne och dras in i en sekt som ska komma att förstöra många år av hela familjens liv. Jag blev extremt upprörd av att läsa denna bok och ändå ville jag inte för en sekund släppa den. Sann historia, dessvärre. De förblindas så totalt, accepterar inom sekten de största orättvisor och tror på varenda ord som Moder irja (tror jag hon kallade sig) yttrar.

Läskigt, upprörande men viktigt. Iaf för de personer som har en sådan typ av personlighet som kan dras in i detta. Om någon sådan specifik perosnlighet existerar alltså.

Intressant bok som kan diskuteras länge.

Kommentarer
Postat av: Uismine

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback