Tätt intill dagarna av Mustafa Can

M:s mamma ligger för döden. Boken berättar dels om tiden före moderns död, vid hennes sjuksäng. Om smärtan, iförvägsorgen och viljan att fånga varje ögonblick med modern. 
Dels om familjens tid i Sverige, om hur föräldrarna alltid hoppades på att återvända till hemlandet med hela sin familj men hur alltmer otänkbart detta blev när barnen blev äldre och rotade sig i Sverige.
Och även om tiden då, i hemlandet, för längesedan. Och senare bara under de varma sommarmånaderna. 

Jag blev så positivt överraskad. Boken är galet välskriven, intressant och berör utan att pracka på mig känslor. En fin bok och mammor och pappor är verkligen bäst i världen!

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Hoppas du får en fortsatt bra onsdag! :)


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback