Vingklippt ängel av Berny Pålsson

Skärsår i armarna. Psykakuten, psykhem. Hon är en ängel, en dödsängel. Benzo håller henne vid ytan, tabletter, tabletter. Hon hittar inte ut, mörker. Spindlar på golvet som bara hon ser. Musik som helar, böcker som även de helar. Och änglafamiljen, hennes vänner som är hennes familj.
Glitterblodet. Den riktiga familjen, de som inget förstår.

ÅH. Den här boken sätter jag härmed upp på en piedestal. Det är en sann historia och sådana tenderar ibland att vara lite icke-välskrivna. Den här är skriven på ett så äkta sätt att den hugger mig i magen. Den gör ont att läsa. Ont att se hur hon får diagnoserna borderline-personlighet och schizofreni men för henne är allt på riktigt. Och hon är så ung.

Helt fantastisk trots all hemskhet. Jag beundrar författarinnan för att hon har vågat skriva det här.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback