Sen tar vi Berlin av Moa-Lina Croall

Kära lilla söta blogg, jag har försummat dig.

Därför kommer jag nu börja om igen och skriva om varje bok jag läser från och med nu. Alltså blir det återigen uppdateringar några gånger i veckan. Imorgon kommer en lista med det som har lästs sedan sist (a loot) för den som är intresserad. Och lite för min egen skull, för att hålla koll.

Alltså skriver jag om den jag läste ut häromdagen: Sen tar vi Berlin av Moa-Lina Croall. Den är rock och Berlin och bilresor och kärlek. Vågar man kärlek? Och ungdom och förvirring. Förvirring, igen.

Ibland fastnar boken som klister och jag sträckläser. Sedan plötsligt tar det stopp. Språket blir torrt och ointressant, handlingen dör. Och ickehandling kan jag ju älska, som ni vet, fast då ska ju språket göra sitt magnifika intåg. Och det gör det inte här. När handlingen dör så dör boken.

Sammanfattningsvis får den inte så höga betyg. Hade också ganska höga förväntningar på den innan. Den har stått i bokhyllan och väntat ganska länge. Nu kommer den nog inte stå på hedersplats längre. Tyvärr.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback