Emma, vem är du? av Calle Ljungström

image4image5


Åh, det här är ju en liten kortis. Minns när jag hade läst om boken och skyndade till konstig för att köpa den. Just när jag spatserade in i affären såg jag en kvinna bära på boken jag letade efter. Hon i kassan meddelade mig med ledsen blick att det tyvärr var sista exet som fanns. Döm alltså om min glädje när boken numera finns på pocket.

Det hela är ett examensprojekt från Konstfack, som blivit bok. Calle vill hitta sin Emma från klätterträdet. Han letar på gator och torg, sätter upp affischer, blir medlem i spraydate - allt för att leta efter lämpliga Emmor. Han till och med åker till Italien, romantikens land. Kanske bor hans Emma där? boken består av bilder, texter (dagboksliknande), och screenshots från spraydate om hur han letar och letar. Den är så söt, den här boken, och bilderna så fina. Perfekt att ge bort i present. Till sig själv eller en fin vän. Älskar sådana här böcker. Här är hemsidan.

Apropå det så fick en jättefin bok av min vän Daniela när jag fyllde år. Den hette "This is for you", av Rob Ryan och består av urklippta papper. Hjärtan med ord i, bilder med ord i. Det är lite svårt att förklara hur jag menar, men den boken är också helt fantastisk och framsidan syns ovan. Nåväl.


Nu har jag precis påbörjat Vi måste prata om Kevin, som verkar lätt att komma in i. Återkommer med rapport snart.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback