Poesijulkalender, lucka 13



Idag blir det ett vackert citat av Sylvia Plath (lovar att komma med något nytt inför morgondagens poesilucka och inte repetera samma favoritskribenter) ur Glaskupan som jag läste tidigare i år och älskade.

Hon i citatet är mamman till jaget.

"Vi börjar där vi slutade, Esther", hade hon sagt, med sitt ljuvliga
martyrleende. "Vi låtsas som om allt det här varit en ond dröm".
En ond dröm.
För den som sitter i glaskupan, tom och stel som ett dött spädbarn,
är världen själv den onda drömmen.


Hoppas att ni har haft en fin lucia-dag. Nu ska jag krypa ner och fortsätta läsa, äntligen lite tid över till sådant. Och snart kommer julen med ännu mer lästid. Bodil och Selma mest,
remember?

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback