Bokig Amsterdampackning

Idag åker jag till Amsterdam över helgen, och kommer tillbaka på måndagskvällen. Jag fick väldigt fina Amsterdam-boktips av er när jag bad om det för ett tag sedan. Ifall någon annan är på Amsterdamhumör så kommer här hela tipslistan:

En sorts kärlek av Ray Kluun
Om så hela världen rasar av Maarten 't Hart
Tulpanfeber av Deborah Moggach
Böcker av Harry Mulisch

Dock har jag ju haft så ont om lästid på sistone så jag kommer avvakta med Amsterdam-tipsen till efter resan. Istället packar jag med mig följande böcker:



Med tanke på hur lite jag läser numera så är det en extremt överdriven packning, men inte lika överdriven som den brukar vara. Dessutom är både Jag skulle vara din hund... och Tjuvarnas stad tunnisar och Kunzelmann har jag läst lite mindre än halva hittills. Det är bättre att vara säker än att riskera att bli boklös. Nej, nu är det dags att sätta igång med packningen.

Vad läser ni i helgen?

Kommentarer
Postat av: Hermia

Trevlig resa!!

I Jordahls bok har du en riktig pärla!

Själv ägnar jag helgen åt Ingeborg Bachmanns Malina.

Postat av: Tekoppen

Hej! Jag vill egentligen kommentera poesi-inlägget, men länken för att kommentera är bruten :/ Så jag inkräktar här istället. Jag gillar beatpoesi, absolut, men annars tycker jag nog mest om poesi när den lägger här-och-nu åt sidan och skriver om det lite mer "eviga". Det behöver inte bara röra sig om kärlek, det kan också vara döden eller allt annat existentiellt. Självklart finns det dålig poesi på den arenan också, men till exempel Karin Boye är ju en av mina absoluta poesifavoriter, som du säkert har märkt. Medan Kallocain var en besvikelse. Men absolut, även i kärleksdikt kan det löna sig att inte vara rädd för det råa. Rått och smutsigt är ofta starkt och vackert! Men det är inte absolut nödvändigt. För mig alltså.

2010-06-14 @ 08:11:40
URL: http://www.tekoppenstankar.blogspot.com
Postat av: Tekoppen

Och ja, jag håller med Hermia: Jordahls bok!! :D

2010-06-14 @ 08:12:34
URL: http://www.tekoppenstankar.blogspot.com
Postat av: Lisa

Just i helgen har jag mest jobbat, men igårkväll fick jag till några kapitel i Vattenmelonen av Keyes (säg mig, ÄR jag sist i världen med att läsa den?? jaja, det bjuder jag på, haha :P)

2010-06-14 @ 12:10:37
URL: http://ihyllan.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hallå hallå!? Kikar in här då och då, men intet nytt.. Fullt upp med livet och sommaren kanske? :)

2010-06-30 @ 17:02:11
URL: http://ihyllan.blogspot.com

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback