Istället för bokmässan

Det verkar som att ganska många blir hemma från bokmässan, att döma av kommentarerna på mitt bokmässan-inlägg. Så vad ska då vi suktande och boksugna hemmavarande personer ta oss till? Självklart måste vi också få göra något roligt.

Eftersom lönen/csn/bidrag kommer på fredag (för de allra flesta) så har jag ett utmärkt förslag. Även om vi inte får strosa från monter till monter, lyssna på intressanta föredrag och hitta coola tygkassar så kan vi trots allt få vår bokskörd.

Mitt förslag är att alla som inte ska till bokmässan, ägnar sig åt en liten bokshopping på lördag eller söndag. Detta oavsett om man har köpstopp eller ej (luktar det billig ursäkt för att bryta bokköpstoppet? Äsch då). Så i helgen får alla vi som är hemma unna oss lite böcker. Mängden bestämmer man förstås själv, beroende på ekonomi och lust. Sedan bloggar vi självklart om våra fynd (och glöm inte att droppa länken här i kommentarsfältet så jag hittar era inlägg!). Själv tänker jag nog fynda i några secondhand-affärer och hittar jag inget klockrent där så slår jag till på några av böckerna på min önskelista. Sedan ska jag självklart läsa vidare i Kafka på stranden också. Hittills är den makalöst bra, jag önskar bara att just denna vecka gav mig lite mer lästid och inte var så fullproppad med göromål. Men i helgen kommer jag nog hinna läsa ut den. Sedan hägrar nämligen Att leva och dö som Joe Strummer (Marcus Birros splitternya roman), en bok jag längtat länge efter.

Vad tycker ni, känns det som ett bra substitut till bokmässan? Är ni på?

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag tycker det låter som ett utmärkt substitut, däremot tänkte jag försöka hålla hårt i plånboken så det blir nog inga bokfynd för mig. Möjligtvis några på bokbörsen eller så eller nån annan internetbokhandel. En annan jobbar ju hela helgen så jag har inte tid för antikvariat osv. Men det ska bli roligt att läsa om dina och andras fynd!

Postat av: Titti

Jag tycker det är en strålande idé! Jag har redan planerat in ett besök på Myrorna i helgen för att tröstshoppa lite. :-)

2010-09-23 @ 15:14:31
URL: http://hellrebarfotaanboklos.blogspot.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Marie: Bokbörsen brukar ha det mesta så det låter ju perfekt!



Titti: Tröstshopping ftw. :)

2010-09-25 @ 13:34:14
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Tekoppen

Min pappa mumlade något om backluckeloppis imorrn, så då kanske det blir några fynd...

2010-09-25 @ 19:20:57
URL: http://www.tekoppenstankar.blogspot,com

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback