Kim Thúy har skrivit en liten pärla till berättelse


Jag läste Ru på väldigt kort tid. Eftersom den hade ett så säreget språk och eftersom den var ovanlig i sin mix av självbiografiskt och poetiskt och anekdotiskt (om det ens finns ett sådant ord).

Men jag tycker ingen ska låta sig skrämmas av det självbiografiska inslaget för det är inte sådär jag-har-haft-det-jobbigt-och-ömkar-mig-på-ett-skitdåligt-språk-och-enbart-i-terapeutiskt-syfte. Absolut inte. Tvärtom så är det alltså väldigt gripande och handlar egentligen om var man hör hemma och om att flyktingar ibland bär på känslan av att inte höra hemma någonstans. Jag recenserade boken i Tidningen Kulturen och skrev såhär.

Har ni läst boken? Vad tyckte ni? Jag är väldigt nyfiken och tror att denna passar bra som bokcirkelbok för den som är sugen på sådana tips.

Kommentarer
Postat av: bokstödet

En av de bättre böcker jag läst i år titta gärna in på min blogg där jag recenserar Ru.

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

bokstödet: Ska kolla genast. :)

2011-04-18 @ 22:45:38
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback