Utan nåd eller the sound of speed


Nu var det ett tag sedan jag läste ut Peter Birros Utan nåd eller the sound of speed men jag har ändå ganska klara minnen av den. Berättelsen utspelas i London och handlar om att vara ung och förvirrad, att fly från verkligheten, att vara kär och olycklig (eller ibland kär och lycklig). Den handlar självklart om Morrissey också. Och Dylan Thomas är med på ett hörn.

Min kärlek beskrev den som en bok som även de som inte läser i vanliga fall kan uppskatta, och det håller jag med om. Därmed inte sagt att den är dålig, alltså. Men det är en rak berättelse som är lätt att komma in i och som känns äkta på något sätt. Det är ingen wow-upplevelse men en bra bok ändå liksom.

Har ni läst den (eller någon annan av Peter Birro)? Jag vill även rekommendera Birros serier. Både Hammarkullen och Upp till kamp är fantastiska och sorgliga mini-tv-serier.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback