Halality av Jeff Matthews



Jag har ju lovat att, åtminstone ibland, läsa böcker man inte ofta läser om i andra bokbloggar. Den här har länge stått i min bokhylla och jag tänkte att det skulle passa. Ofta är jag en sådan läsare som ger böcker en chans. Minst 50 sidor får en författare på sig att gripa tag i mig på det ena eller andra sättet (språkligt, plotmässigt, filosofiskt eller annat). Den här fick tio.
Inte rättvist, jag vet. Men testa själva, gå till närmaste aka-butik och bläddra lite i Halality. Man orkar inte. Tror jag fick den av en bekant för några  jular sedan (för inte kan jag väl ha köpt den själv - hemska tanke?). Det ska vara lite gangster och lite dialog och jag fattar ingenting och vill inte fatta heller. Den kommer nog bli en
portpresent och förhoppningsvis glädja någon annan i mitt hus. Min bokhylla får den inte pryda. Det finns alldeles för många bra böcker för att ödsla tid på en dålig.

Kommentarer
Postat av: ka

MEN WOW, så kul att se denhär boken i bloggosfären! Jag älskade den när jag läste den för några år sedan.

Postat av: stellasbokblogg

ka: aha du gillade den?! kanske borde man ge den en chans till. men den var så jobbigt skriven, känns som att det skulle ta ett tag att komma in i den...

2008-11-23 @ 20:15:08
URL: http://stellasbokblogg.blogg.se/

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback