Det här med påskläsningen


Istället för läsning.

Hörni, speciellt mycket läsning har det faktiskt inte blivit än. Istället har jag fyllt 25, blivit firad och gjort annat kul. Men jag ska strax göra i ordning kaffe och sätta mig och läsa Utrop tänkte jag. Hittills känns den väldigt fransk, på gott och ont. Vi får se hur mycket av påskläsningen som hinns med men jag orkar inte stressa mig själv om jag inte hinner läsa x antal böcker. Däremot är jag riktigt sugen på att läsa alla de jag
skrev om häromdagen. Men jag återkommer om det.

Däremot såg jag en hel del intressanta program igår som tiden inte har tillåtit mig att se. Bl a några intressanta debatter kring Lars Vilks rondellhund. Och framför allt en dokumentär som jag faktiskt vill tipsa er om, trots att detta är en bokblogg. Nämligen Videocracy. Se den här. Berlusconi slutar aldrig att förvåna. Läs också Gomorra (länk till min åsiktstext om den) om du inte gjort det än. Även om den handlar om maffian så ger den tillsammans med Videocracy ett skrämmande porträtt över ett av EU:s största länder.


Kommentarer
Postat av: Magix Bokbabbel

Grattis på din stora dag! :)

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Tack, det var i förrgår jag fyllde år men gulligt av dig ändå!

2010-04-03 @ 10:32:21
Postat av: Stjärtmes

grattis i efterskott !!!!!

2010-04-03 @ 13:53:32
URL: http://ofbooksandbirds.blogspot.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Stjärtmes: Tusen tack!

2010-04-03 @ 18:18:02
Postat av: Fru E

Grattis i efterskott! Utrop är en riktigt bra bok, tycker jag. Jag har skrivit om den här: http://frue.bloggsida.se/bocker/7-av-10

Vad tyckte du?

2010-04-06 @ 09:23:42
URL: http://frue.bloggsida.se
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Fru E: Tack! Jag ska genast läsa din text. Dessutom tänkte jag ägna ett inlägg åt Utrop ikväll, här i bloggen. Så läs då vet jag! Men jag tyckte mycket om den också.

2010-04-07 @ 16:36:38
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Fru E: Tack! Jag ska genast läsa din text. Dessutom tänkte jag ägna ett inlägg åt Utrop ikväll, här i bloggen. Så läs då vet jag! Men jag tyckte mycket om den också.

2010-04-07 @ 16:36:49

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback