Bookish heaven (eller hej, jag har problem)

Förra veckan var jag och min käresta på en loppis och fyndade så makalöst mycket böcker att jag skäms. Särskilt med tanke på mitt vädjande inlägg nyligen. Dock kan jag trösta med att en IKEA-tripp väntar inom några veckor och då ska en till långsmal bokhylla införskaffas. Dessutom suktar jag efter en stringhylla. Så plats kommer böckerna att få, åtminstone. Och de var väldigt billiga. Dessa blev det:
Sara LidmanBära mistel
Ulf Lundell - Sömnen
Ivar  Lo-Johansson - God natt, jord
Kerstin Ekman - Rövarna i skuleskogen
Kenneth Ahl - Grundbulten
Birgitta Stenberg - Rapport
Per Anders Fogelström - Café Utposten
Harry Martinson - Svärmare och harkrank
Harry Martinson - Vägen ut
Janne Bergquist - Brev från häktet
Artur Lundkvist - Berättelser för vilsekomna
Harry Martinson - Resor utan mål. Kap farväl!
Tomas Tranströmer - Dikter

En underbar bokskörd som jag ser fram emot att sätta tänderna i. Dock lär det dröja ett litet tag, för nu är jag ju insnöad på dystopier och sedan är det några böcker som måste läsas för skolans räkning. Plus recensionsböcker. Men ändå. Mest ivrig är jag att läsa Café Utposten som jag har höga förväntningar på. Vilken skulle ni börja med av högen ovan om ni var jag?

Kommentarer
Postat av: Miss E

Köper man böcker på loppis så är det helt okej att köpa mycket - du räddar ju böckerna och låter dem leva vidare då de lämnat sina förra ägare :-)

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Miss E: Tack för ditt stöd, känns bra. Det värsta är att jag nästan köper lika mkt nya böcker... Men jag ska som sagt verkligen göra ett ärligt försök till skärpning. :)

2011-02-05 @ 12:33:54
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: MariaH

det är ju inte så mkt fråga om att köpa böcker som att adoptera hemlösa böcker från loppis? (det är iaf min standardursäkt)

2011-02-08 @ 13:10:20
URL: http://www.vanligvardag.wordpress.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

MariaH: Åh, jag gillar ditt sätt att tänka... ;)

2011-02-10 @ 09:42:53
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback